İspanya ABD'nin suç ortağı
İSPANYA TESLİM ETMİŞ
Amerika’nın Afganistan işgalinden sonra Küba’da bulunan Guantanamo üssü’nde El Kaide üyeleri olduğu gerekçesiyle yargısız bir şekilde tuttuğu iki İngiliz vatandaşının İspanya tarafından CIA’ye teslim edildiği bildirildi.
GEçEN AY SERBEST BIRAKILDILAR
Beş yıl Guantanamo üssü’nde sorgusuz sualsiz hapis tutulan ve işkenceye maruz bırakılan İngiliz vatandaşları Cemil El Benna ve ömer Deghayes geçen ay serbest bırakılmıştı. Amerikalılar tarafından İngiliz makamlarına teslim edilen ve İspanya’nın terörizm suçlamasıyla istediği Benna ve Deghayes’in davasına Londra’da devam edilirken, ikilinin avukatı Edward Fitzgerald önemli açıklamalarda bulundu.
İSPANYOLLAR CIA İLE İŞKENCE SORGUSUNDA BULUNDU
Benna ve Deghayes’in CIA’ye İspanya tarafından verildiğini ve bu iki kişinin sorgusunda da İspanyolların CIA ile birlikte çalıştığını belirtti. İspanya’nın Amerika ile suç ortaklığı yaptığını kaydeden Fitzgerald, müvekillerinin beş yıl boyunca işkenceye maruz kaldığını söyledi.
İSPANYA CIA İŞKENCE MERKEZLERİNDEN BİRİ
Fitzgerald, Benna ve Daghayes Guantanamo üssü’nde tutulurken, İspanyol makamlarının bu iki kişiyi Amerika’dan istemediğine dikkat çeken Fitzgerald, İspanya’nın CIA’nın Avrupa’daki işkence merkezlerinin de üslerinden biri olduğunu ileri sürdü.
BİBER GAZINDAN DOLAYI KöR OLMUŞTU
Beş yıl boyunca Guantanamo üssü’nde tutulan Benna ve Daghayes’e işkence yapıldığı belirtilirken, Daghayes Amerikalı gardiyanların biber gazı sıkması sonucu kör olmuştu. Londra’da görülen ve İspanya’nın istediği Benna ve Daghayes davası ileriki bir tarihe ertelendi.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.