Tungurahua Yanardağı alev aldı
Yayınlanma:
Ekvador'daki Tungurahua Yanardağı, kızgın kayalar fırlatarak yeniden faaliyete geeçti.
Ekvador'daki Tungurahua Yanardağı, kızgın kayalar fırlatarak ve kraterinden 2.5 kilometre yüksekliğe kül ve duman püskürterek faaliyete geçti.
Uzmanlar, yanardağda günler ya da haftalar içinde büyük bir patlama olabileceği uyurısında bulunuyor.
Amerikalı uzman Patricia Mothes, yanardağın bir yandan kükrerken, püskürttüğü küllerin yakınlardaki köylere yağdığını söyledi. Ekvador'un orta kesimlerindeki, 1999 yılından bu yana aktif olan Tungurahua Yanardağı'nın, 2006 yılında temmuz ve ağustos aylarındaki patlamaları sonucu 4 kişi ölmüştü.
Yanardağın yakınlarındaki köylerden pazar günü 1000 kişinin tahliye edildiği bildiriliyor.
AA
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.