Everest fatihi öldü

Everest fatihi öldü
Everest'e ilk çıkan dağcı olan Yeni Zelandalı 88 yaşındaki Sir Edmund Hillary'nin öldüğü bildirildi.

Şerpa halkından rehberi Nepalli Tenzing Norgay ile ilk kez Everest'i fetheden Hillary'nin öldüğünü, Yeni Zelanda Başbakanı Helen Clark açıkladı.

Clark, Hillary'i övdüğü açıklamasında, ünlü dağcının mütevazılığına karşın dev bir kişiliğe sahip olduğunu söyledi.

Clark, ''efsanevi dağcı, maceracı ve hayırsever Hillary'nin bugüne dek yaşayan dünyadaki en tanınmış Yeni Zelandalı olduğunu da'' bildirdi.

Edmund Hillary ve Norgay, Everest'e ilk olarak 29 Mayıs 1953 tarihinde çıkmıştı.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.