'İşgal bitmedikçe anlaşma yok'

'İşgal bitmedikçe anlaşma yok'
Filistin'in en büyük partisi HAMAS, İsrail'in 1967'den beri işgal ettiği topraklardan çekilmediği sürece hiçbir anlaşmayı kabul etmeyeceklerini bildirdi.

Filistin’de 2006 yılındaki seçimlerde birinci parti olan HAMAS , Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas'ın İsrail ile yapacağı anlaşmanın kendisini bağlamayacağını açıkladı.

‘ABBAS YETKİLİ DEĞİL’
Gazze Şeridi'nin kontrolünü Haziran ayından beri elinde bulunduran HAMAS’ın sözcüsü İsmail Rıdvan, bölgeyi ziyaret eden ABD Başkanı George Bush'un, dün İsrail ile Filistinliler arasında kendi görev süresinin dolacağı Ocak 2009'a kadar imzalanması öngörülen barış anlaşmasının ana hatlarıyla ilgili açıklamasına atıfta bulunarak, "Ebu Mazen'in (Abbas) imzalayacağı bir anlaşma HAMAS'ı bağlamaz, çünkü o Filistin halkı adına konuşmaya yetkili değil. Ayrıca planlanan anlaşma, Filistin halkının beklentilerini karşılamıyor" dedi.

İŞGALİN SONU, MüLTECİLER, TUTUKLULAR VE SONRA ATEŞKES
Yapılacak anlaşmanın, tıpkı Yahudi halkının yurdu olan İsrail gibi, Filistin halkının yurdu olan bir Filistin'i ve Filistinli mülteciler meselesinin çözümü için bir uluslararası tazmin mekanizmasını öngörmesi gerektiğini belirten Rıdvan, HAMAS'ın, İsrail'in Kudüs dahil 1967'de işgal ettiği toprakların tamamından çekilmesi, mültecilerin dönüşü, Filistinli tutukluların serbest bırakılması, Yahudi yerleşim birimlerinin yıkılması ve tam egemen bir Filistin devletinin kurulması karşılığında İsrail ile tam ateşkes yapmaya hazır olduğunu da kaydetti.

Rıdvan, "Bush, Siyonist düşmanı hiç bağlamayan büyük vaatlerde bulunuyor. Bu Filistin davasına hiç yarar sağlamayan bir serap gibi" dedi.

(habervaktim - AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.