Greenpeace, balinacıların peşinde
Yayınlanma:
Uluslararası yasakların açığını bularak balina avlayan Japonya filosu, Antarktika yakınlarında avlanmayı sürdürüyor.
SYDNEY Dünyanın en etkili doğayı koruma örgütlerinden Greenpeace'in (Yeşil Barış) gemisi Esperanza, bugünlerde Artarktika dolayında av peşindeki Japon filosuyla yüz yüze geldi.
Japonya, "bilimsel araştırma" gerekçesiyle, biyologlar, balina avı yasağına uyan ülkeler ve doğayı koruma örgütlerine rağmen, "sırf et ürünü" olarak balina avlamaya devam ediyor. Antarktika'da akıllı dev deniz memelilerinin türü kambur balinaların peşinde bulunan Japonya, bu türden yılda bin adet avlama iznini Uluslararası Balinacılık Kurumundan almış durumda.
Greeenpeace'in "Arctic Sunrise" adlı gemisi, 2006'da Japon balina avcılarıyla çarpışmıştı.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.