Erdoğan-Putin yeniden...

Erdoğan-Putin yeniden...
Erdoğan, Vilademir Putin'le yeniden görüştü.

Putin: "Krize rağmen Rusya-Türkiye ekonomik ilişkileri artacak."  
 
Rusya Başbakanı Vladimir Putin, Davos toplantısı çerçevesinde Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'la yaptığı görüşme Rus basınında geniş yer buldu. Rus basınına göre görüşmede Putin, küresel mali krizin zor şartlarına rağmen, Rusya ve Türkiye arasında ticari ve ekonomik ilişkilerin artmaya devam edeceğini söyledi.

İnterfax haber ajansının verdiği bilgiye göre Putin, "Rusya ve Türkiye'nin karşılıklı işbirliği bizim bugün karşılaştığımız sorunların üstesinden gelmemiz için önemli." dedi. Rusya Başbakanı Putin ülkesinin Türkiye ile olan devletlerarası ve özel ilişkileri çok yüksek değer verdiğine dikkat çekti. Putin, "İlişkilerimizin ileriye dönük gelişmesinden, devlet, iş dünyası ve başka alanlar dahil tüm düzeylerde sürekli temaslarımızın gerçekleştirilmesinden çok memnunuz." diye konuştu. 

Görüşmede Erdoğan'ın ise Rusya ile Türkiye arasındaki ilişkilere büyük önem verdiğini söylediğinin altı çizildi. 

Davos zirvesinin açılış konuşmasını da yapan Rusya Başbakanı, devletin ekonomiye müdahale etmemesi gerektiğini söyledi. Putin'in açıklamalarını katılımcılar şok olarak değerlendirdi. SSCB döneminde devletin ekonomiye müdahalesi sonucunda neler olabildiğini gördüklerini ifade eden Putin, "Sadece bir yıl önce burada Amerikalı yöneticiler ekonomilerinin istikrarlı ve önü açık olduğunu söylediler. Sanırım Amerikalı şirketler son çeyrek yüzyılda kazandıklarını bir yılda kaybettiler." eleştirisi getirdi.

Mali piyasalarda denge politikasının gerekliliğine değinen Putin, dolar dışında rezerv birimlerinin olmasını ve uluslararası ekonomide her alanda yeniden yapılanma talep etti.cıhan

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.