İsrail'de erken oy işlemi başladı
Türkiye'deki İsrailli devlet görevlileri, 10 Şubat'taki genel seçimler öncesinde bugünden itibaren sandık başına gidiyor. İsrail'in Ankara Büyükelçisi Gabi Levi, oyunu kullandıktan sonra yaptığı açıklamada 'istikrarlı bir hükümet' temennisinde bulundu.
Büyükelçilikte kurulan sandığa oyunu atan Levi, 25 yıldır 4 yıllık görev süresini tamamlayabilen tek bir hükümet olmadığını belirterek, her 2-3 yılda bir seçime gidildiğini hatırlattı. Gabi Levi "Karşı karşıya bulunduğumuz birçok zorluğun üstesinden gelebilmek için istikrarlı bir hükümeti arzuluyoruz." diye konuştu. İstikrarlı hükümetin Ortadoğu'da barış ve istikrara katkıda bulunacağını belirten Levi, hükümeti hangi partiler kurarsa kursun komşu ülkelerle barış konusuna eğileceğini belirtti.
Suriye ile İsrail arasında Türkiye aracılığıyla devam eden barış görüşmeleri erken seçim kararı alınmasıyla sekteye uğramış, İsrail'in Gazze'ye saldırısının ardından dondurulmuştu. Gazze'ye yönelik saldırılar Ankara - Tel Aviv ilişkilerini de olumsuz etkilemişti. Levi, hükümetin kurulmasının ardından Türkiye'yle de karşılıklı ziyaretlerin eskisi gibi devam edeceğini söyledi.
İsrail'in Ankara Büyükelçiliği'nde 30 kadar kişinin oy kullanmasının beklendiği öğrenildi. (CİHAN)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.