Erdoğan: AB'nin rutin tutumu bizi üzüyor!
Erdoğan şunları söyledi:
"Biz iktidarımız döneminde AB müzakere sürecinde her hangi bir gerileme ve yavaşlama olmadı. AB sürecinde müzakereci üye durumundayız. Üzüldüğümüz bir nokta, her dönemde rutine bağlanmış bir durum sözkonusu. Bakıyorsunuz, iki fasıl açılıyor, sonra yine iki fasıl açılıyor. Ne bu fasıllar 1 oldu, ne 3 oldu. iki birden büyüktür dediler, ben de neden 3 olmasın dedim. Bizim AB ile ilişkilerimizin anlamlı bir boyutu var. Biz sadece müzakereci üye değil, bir Gümrük Birliği Üyesi olarak farklıyız. Biz şu anda GB üyesiyiz ve bize bakış farklı olmalı. Ama şu anda 2009'a girerken olayı biraz daha sıkı tutalım dedik, sorumlu bir bakan ataması yaptık. Bir bakanımız tamamen AB ile sorumlu. Brüksel ile ilişkileri çık daha sıkı tutacak."
RUSYA DA GEREKLİ ADIMLARI ATMALI
"Rusya nasıl hesaplar yapıyorsa Türkiye'nin de ona yönelik hesapları var. Son Rusya-Gürcistan sorununda da bu durumu gördük. İstiyoruz ki, bu sorunlar tamamen ortadan kaldırılsın. İnanıyorum ki Rusya da buna destek verecektir."
DİASPORALARA DİKKAT EDELİM
"Nalbantyan ile yapacağım toplantıdan sonra gerekli açıklamaları yapacağım ama tüm amaç bölge barışına katkıda bulunmak. Bu adımları tarafların cesaretle atmaları lazım. Diasporalara kurban edilirse yazık olur. Onlar çalışıyor neden, bu adımlar atılmasın diye. Kendi göbeğimizi kendimiz keseceğiz. Biz bazı jestler yaptık. İstiyoruz ki karşılıklı jestler yapılsın ve bu işleri bitirelim. 17 yıldır Azerbaycan ve Ermenistan arasında bu sorunlar sürüyor. Bizim buradan da bağlantılarımız var. Kafkasya ekonomik işbirliği projesi bu nedenle çok önemli. Kendi olumlu adımlarımızı başkalarının olumsuz adımlarına kurban etmeyelim."
habervaktim.com
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.