Güney Kore, Kuzey'e göz kırptı

Güney Kore, Kuzey'e göz kırptı
Güney Kore'nin yeni seçilen Devlet Başkanı Lee Myung Bak, Kuzey Kore lideri Kim Jong İl ile görüşebileceğini söyledi.

Şubat'ın sonlarına doğru yemin ederek görevine başlayacak olan Lee, başkent Seul'de basın toplantısı düzenledi. 19 Aralık'taki seçimde devlet başkanı seçilen Lee, "Taraflar, Kuzey Kore'nin nükleer silahlanmadan vazgeçmesi halinde ve iki Kore arasındaki ilişkiler için uygun olduğunu düşündükleri bir zamanda görüşebilir" dedi.

Lee Myung Bak, Kuzey Korelilerin altılı görüşmelerdeki taahhütlerini yerine getirirmeleri halinde iki Kore arasındaki işbirliğinin öngörülenden daha erken olarak hayata geçirilebileceğini kaydetti.

Kuzey Kore, altılı görüşme sürecinde ekonomik ve siyasal tavizler vererek 31 Aralık 2007'ye kadar ülkenin tek ana nükleer reaktörü olan Yongbyon tesisinin çalışmasını durduracağını ve tüm nükleer programlarını şeffaflaştıracağını söz vermişti. Bunun yanı sıra Pyongyang yönetimi, kendisine söz verilen yardımın tümünü alamadığını ileri sürmüştü.

Altılı görüşmelere, Kuzey Kore ve Güney Kore ile ABD, çin, Japonya ve Rusya katılmıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.