'Türkiye bize elektrik vermiyor'

'Türkiye bize elektrik vermiyor'
Irak Elektrik Bakanlığı, ülkenin kuzeyindeki elektrik kesintilerinin sebeplerinden birinin Türkiye'nin Irak'a elektrik vermeyi durdurması olduğunu öne sürdü.

Elektrik Bakanlığı sözcüsü Aziz Sultan, elektrik kesintisinin bir nedeninin Türkiye'nin Irak'a elektrik vermeyi kesmesi, diğer nedeninin ise önemli petrol rafinerilerinde çıkan yangın yüzünden elektrik santrallerine yakıt verilememesi olduğunu söyledi.

Irak'ın güneyindeki Beyci ve Şueyba rafinerilerinde önceki gün çıkan yangınlar yüzünden, özellikle iç piyasaya yakıt sağlayan rafineriler faaliyet göstermiyor.

Sultan, bakanlıklarının, Patrol Bakanlığı kendilerine yakıt sağlamadığı sürece petrol tesislerine sürekli elektrik veremediğini belirtti.

Irak Petrol Bakanlığı, Irak'taki elektrik kesintisi yüzünden Kerkük-Yumurtalık hattında petrol sevkıyatının durduğunu açıklamıştı.

Sultan, ayrıca Cumartesi gününe rastlayan Aşure Günü dolayısıyla önümüzdeki üç günde güneydeki Necef, Kerbela kentleri ve Bağdat'ın Kazimiye bölgesine sürekli elektrik verilmesini sağlamak için bakanlık olarak bir acil durum ekibi oluşturduklarını kaydetti.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.