Satranç şampiyonu öldü

Satranç şampiyonu öldü
Dünyaca ünlü satranç şampiyonu Bobby Fischer 64 yaşında öldü. Fischer, Soğuk Savaş'ın önemli simgelerinden biriydi.

Soğuk Savaş döneminde Rus rakibi Boris Spassky’yi 1972 yılında yenerek, Amerika’ya Sovyetler karşısında simgesel bir başarı kazandıran Bobby Fischer’in, dün bir hastanede öldüğü bildirildi.

14 yaşındayken Amerika’da satranç şampiyonu olan Fischer, 15 yaşında satranç ustası olarak kabul edildi.

Sovyet rakibi Boris Spassky’i 1972’de yenerek dünya şampiyonu olan Fischer, 1975’e kadar dünya şampiyonu olarak kaldı. 1975’te dünya şampiyonasından çekilen Fischer, 1992’ye kadar gizli bir hayat sürdü. 1992’de eski rakibi Spassky ile yeniden bir maç yapan Fischer, Spassky’yi 10-5 yenmişti. Fischer’in ölüm nedeni henüz açıklanmadı.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.