Nükleer yakıt İran'a ulaştı
Rusya'nın üçüncü nükleer yakıt sevkıyatının, İran'ın güneyinde inşa edilen Buşehr Nükleer Santrali'ne ulaştığı bildirildi.
İran'ın İRNA Haber Ajansı'na göre, Buşehr Nükleer Santrali'ne ulaşan yakıt daha önceki sevkıyatlardaki gibi 11 ton. Rusya daha önce de 17 ve 28 Aralık tarihlerinde İran'a nükleer yakıt sevkıyatını gerçekleştirmişti. İran'ın ilk nükleer santrali olan Buşehr'in 2008 yılı yaz aylarında çalışmaya başlayacağı ve 1000 megawatt elektrik üretme kapasitesi olduğu ifade ediliyor.
17 Aralık'ta Rusya'dan ilk nükleer yakıt sevkıyatını alan İran, bunu bir zafer şeklinde ilan etmişti. İran'a göre Rusya'dan nükleer yakıt sevkıyatının başlaması, ABD'nin iddia ettiğinin aksine, ülkenin nükleer programının barışçıl amaçlarla geliştirildiğinin kanıtı. Rusya'nın İran'a nükleer yakıt sevkıyatını başlatmasına eş zamanlı, ABD istihbaratı İran'ın her hangi bir nükleer füze üretme programının olmadığı yönünde bir rapor yayınladı. ABD istihbaratına göre İran, 2003 yılında bu yana nükleer füze geliştirme programını durdurdu.
Bu arada Moskova'nın toplam 5 kez daha İran'a nükleer yakıt nakliyatı gerçekleştireceği belirtildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.