Kerbela'da 2 milyon kişi

Kerbela'da 2 milyon kişi
Hz. Hüseyin'in katledilişini anmak isteyen yüz binlerce kişi Kerbela'da toplandı.

Kerbela Valisi Akil El Hazali, "Şehre 2 milyon kişi geldi" dedi.

Vali, ciddi bir güvenlik meselesi bulunmadığını, törenlerin gayet normal şekilde, herhangi bir olay çıkmadan başladığını bildirdi.

Hz. Muhammed'in torunu Hz. Hüseyin'in Yezid'in adamlarınca Kerbela'da öldürüldüğü 680 yılı muharreminin 10. günü (Aşure) matem ayinleri düzenleniyor.

Bu sabah da Kerbela'daki Hüseyin ve Abbas camilerinin önünde davullar çalınarak matem töreninin başladığı ilan edildi. Törene siyahlar giymiş yüz binlerce kadın ve erkek katılıyor.

Aşure törenlerine, Saddam rejiminin devrilmesinden bu yana izin veriliyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.