Saakaşvili resmen başkan

Saakaşvili resmen başkan
Gürcistan'da geçtiğimiz ay yapılan seçimlerde yeniden devlet başkanlığına seçilen Saakaşvili yemin ederek görevine başladı.

Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili, bugün parlamentoda yapılan törenle yemin ederek cumhurbaşkanlığının ikinci dönemine resmen başladı. Saakaşvili, yemin töreninde yaptığı konuşmada, ikinci cumhurbaşkanlığı dönemindeki temel hedefinin ülkenin toprak bütünlüğünü sağlamak olduğunu belirterek, ülkedeki yoksullukla mücadelenin de ana hedefleri arasında bulunduğunu söyledi. Muhalefete diyalog çağrısında bulunan Saakaşvili, "Muhalefetin varlığından rahatsız değilim, ancak hiçbir şeyde aşırıya gidilmemesi gerekir" dedi. Saakaşvili, ülkesinin NATO ve AB'ye uyum sürecinin de devam edeceğini belirterek, ülke birliği ve kalkınması için yeni kurulacak kabinede muhalefet üyelerine de gerekirse yer verilebileceğini ifade etti. Törende Türkiye'yi Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik temsil etti. Bakan Çelik, törene katılan diğer davetlilerle birlikte Tiflis'te opera ve bale tiyatrosunda verilecek konseri izleyecek. Yemin törenine ayrıca Letonya, Litvanya, Estonya, Polonya Cumhurbaşkanları ile 30'a yakın ülkeden üst düzeyde temsilci katıldı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.