Arap Birliği Gazze için toplanıyor
Mısır Devlet Başkanı Hüsnü Mübarek, İsrail Başbakanı Ehud Olmert'e Gazze Şeridi'ndeki ablukaya ve saldırılara son vermesi çağrısında bulundu.
Mısır'ın resmi ajansı MENA'nın haberinde, Mübarek'in Olmert ile yaptığı telefon görüşmesinde, İsrail'in Filistin halkına yönelik saldırılarına son vermesini istediği ve abluka nedeniyle bölgede insani durumun kötüleştiğine dikkati çektiği belirtildi.
Gazze Şeridi'nde yaklaşık 1,5 milyon kişi insani yardıma bağımlı yaşıyor ve bölge 17 Ocaktan beri abluka altında bulunuyor.
İsrail kabinesi, dünkü toplantısında, ablukanın devam etmesine karar vermişti.
Bu arada, Arap Birliği daimi delegelerinin, Gazze Şeridi'ndeki tek elektrik santralinin kapatılmasından sonra bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de acil toplantı yapacağı bildirildi.
Delegelerin, İsrail'in ablukayı kaldırması için uluslararası topluma baskı yapmak için bir araya geleceği belirtiliyor.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.