Rusya, İran'a beşinci nükleer yakıt sevkiyatını yaptı

Rusya, İran'a beşinci nükleer yakıt sevkiyatını yaptı
Rusya, İran'ın güneyindeki Buşehr istasyonunda kullanılmak üzere İran'a beşinci nükleer yakıt sevkıyatını yaptı.

TAHRAN 11 ton zenginleştirilmiş uranyumun bugün sabah saatlerinde santrale ulaştırıldığı belirtildi.

İran devlet televizyonu, Rusya'nın vereceğini duyurduğu nükleer yakıttan geri kalan kısmın da 3 hafta içinde tamamlanacağını duyurdu. Televizyonda yer alan haberde "Rusya'nın vereceği 82 tonluk nükleer yakıtın 55 tonunun teslim edildiği" belirtildi.

İran, dördüncü teslimatını da geçtiğimiz Pazar günü almıştı. İlk teslimat ise arasında Buşehr istasyonun ödemeleri konusunda iki ülke arasında yaşanan gerginliğin ardından 17 Aralık'ta yapılmıştı.

İran'ın ilk nükleer güç istasyonu olan Buşehr santralinin, 2008 yazında yarım kapasiteyle çalışmaya başlaması bekleniyor. Santralin, 1000 megawatt elektrik üretme kapasitesi bulunuyor.

Rusya, İran'a nükleer yakıt verme kararını geçtiğimiz ay açıklanan İran'ın 2003 yılı sonunda nükleer silah programını durdurduğu şeklindeki bir Amerikan istihbarat raporunun ardından almıştı. İran yönetimi de ilk teslimatın ardından bunu bir zafer gibi duyurmuş ve teslimatın, İran'ın nükleer çalışmalarının barışçıl olduğunun ispatı olduğunu savunmuştu.

Amerika, başlangıçta Rusya'nın Buşehr konusunda İran'a yardım etmesine karşı çıkmış; ancak yaklaşık bir yıl önce de Rusya'nın BM tarafından İran'a uygulanan ilk yaptırım paketine destek vermesi üzerine duruşunu değiştirmişti.

Ayrıca İran'ın, kullanılmış nükleer yakıtı Rusya'ya geri verme konusunda anlaşma imzalaması, Washington'ın bu kararı almasında etkili olmuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.