İran, İsrail uydusunu geciktirdi
önceki gün Hindistan Uzay Araştırmaları Merkezi’nden uzaya fırlatılan İsrail casus uydusu Tecsar için İran’ın Hindistan’a baskı yaparak, işlemleri geciktirdiği ortaya çıktı.
MUHALEFET üZERİNDEN HİNDİSTAN'A BASKI
İsrail gazetesi Jerusalem Post’un haberine göre, İran’ın Hindistan’daki Müslüman ve Komünist muhalefet partiler üzerinden Hindistan’a baskı yaptığı ve bu yüzden Eylül’de uzaya gönderilmesi planlanan uydunun, 5 ay gecikmeyle fırlatıldığı bildirildi.
üç YIL öNCESİNDEN ANLAŞILDI
İran’ın müdahalesiyle Hindistan muhalefet partilerinin harekete geçtiği ve Hindistan hükümetini İsrail’le olan bu anlaşmasından vazgeçirmeye çalıştığı kaydedildi. İsrail’in Tecsar’ı uzaya göndermek amacıyla Hindistan ile üç yıl öncesinden anlaşmaya vardığı bildirilen haberde, daha önce gönderilen Ofek uydusundan farklı olarak yeni uydunun kötü hava şartlarında bile görüntüleme sağlayacağı ve İran’ın nükleer çalışmalarını takip edeceği bildirildi.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.