Somali başbakanına bomba

Somali başbakanına bomba
Somali Başbakanı Hüseyin, Afrika Birliği Barış Gücü Temsilcisi ile toplantıdayken, evinin bulunduğu bölgeye bomba yağdırıldı.

ABD ve Etiyopya güçlerinin işgali sonrası iş başına getirilen Somali’deki hükümet başkanı Nur Hasan Hüseyin’in evinin bulunduğu bölgede bombaların patladığı bildirildi. Afrika Birliği Barış ve Güvenlik Komisyonu Başkanı Said Djinnit ile bir toplantı sırasındayken, patlayan bombalardan beşinin Başbakan Nur Hasan Hüseyin’in evinin yakınlarına düştüğü bildirilirken, bombalama olayından dolayı ölü ya da yaralı olup olmadığı açıklanmadı. Patlamalar sırasında Başbakan’ın evinde olup olmadığı da bildirilmedi.

15 yıl merkezi hükümetten yoksun bir şekilde istikrarsız bir dönem geçiren Somali’de, İslam Mahkemeleri Birliği, Mogadişu’daki savaş lordlarını etkisiz hale getirerek, düzen ve istikrar getirmişti. İslam Mahkemeleri Birliği’nin El Kaide üyelerini barındırdığı gerekçesiyle Amerikan desteğiyle Somali’ye saldıran Etiyopya, Amerikan yanlısı geçici bir hükümet kurdurmuştu. Halk desteği bulunmayan hükümet güçleri ile İslam Birliği Mahkemeleri üyeleri arasındaki çatışmalarda, İslam Mahkemeleri Birliği Somali’nin büyük bir bölümünü tekrar ele geçirmişti.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.