İsrail'den Türkiye'ye nota

İsrail'den Türkiye'ye nota
İsrail, Başbakan Erdoğan'ın İsrail'in Gazze işgalini eleştirmesini protesto etti.

İsrail, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'Kassam roketleri hiçbir İsrail'i öldürmedi, ancak İsrail her saldırdığında onlarca Filistinli hayatını kaybediyor" sözleri üzerine, İsrail Dışişleri Bakanlığı, Türkiye'nin Telaviv Büyükelçiliği'ne bir protesto notası iletti.

Türkiye'nin Telaviv Büyükelçisi Namık Tan'dan Erdoğan'ın sözlerine açıklık getirmesini isteyen İsrail Dışişleri Bakanlığı, "İsrail Erdoğan'ın sözlerinden dolayı hayal kırıklığına uğradı. İsrail, terörle mücadele eden bir ülkeden farklı bir yaklaşım beklerdi" açıklaması yaptı.

OLMERT ERDOĞAN'I ARAYACAK
Erdoğan'ın İsrail işgal ve şiddetini eleştiren sözlerinden rahatsızlık duyan İsrail Dışişleri Bakanı Tzipi Livni'nin de Dışişleri Ali Babacan'ı arayacağı, ardından da İsrail Başbakanı Olmert'in Başbakan Erdoğan'ı arayacağı bildirildi.

ERDOĞAN: İKİ MİLYON İNSAN CEZALANDIRILIYOR
Başbakan Erdoğan, dün TBMM'deki grup konuşmasında İsrail'in Filistin topraklarını açık bir hapishaneye çeverdiğini belirtmiş ve Gazze'deki durumdan dolayı İsrail'i eleştirmişti. Erdoğan, "Gazze'deki insanlar insanlık kriziyle karşı karşıya. Biz birkaç roket için iki milyon kişinin cezalandırılmasını kabul edemeyiz. Biz İsraillilere bu roketlerden kaç tane İsrailli'nin öldüğünü sorduğumuzda cevap alamıyoruz" demişti.

(habervaktim - Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.