Petrol Anlaşmalarına Devam

Petrol Anlaşmalarına Devam
Irak'ın kuzeyindeki bölgesel Kürt yönetimi, merkezi Bağdat hükümetinin itirazlarına rağmen yabancı şirketlerle petrol anlaşmaları imzalamaya devam edeceğini açıkladı.

Washington'da konuşan bölgesel Kürt yönetiminin petrol işlerinden sorumlu yetkilisi Aşti Havrami, Bağdat hükümetinin Petrol Bakanı Hüseyin El Şehristani'nin, Iraklı Kürtlerin imzaladığı petrol sözleşmelerinin geçersiz ve yasadışı olduğu yönündeki kararını tanımadıklarını söyledi.

Havrami, ''Açıkçası El Şehristani, bizim ne yaptığımızı kontrol edecek durumda değil. Kendisinin iznine ihtiyacımız yok. İmzaladığımız anlaşmaların yasadışı olduğu açıklamalarını her duyduğumuzda iki sözleşme daha imzalıyoruz" dedi. Kürt yetkili Havrami, bu açıklamasının ardından bazı ABD şirketleriyle yeni petrol görüşmeleri yapmak üzere Texas eyaletindeki Houston kentine gitti.

(WASHINGTON)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.