Kenya'da şiddet durmuyor: 3 ölü

Kenya'da şiddet durmuyor: 3 ölü
Kenya'da iktidar ile muhalefet yüz yüze görüşmelere başlamasına rağmen şiddet durmuyor.

Seçim sonrası ortaya çıkan etnik çatışmalar yüzünden başkentin kuzeyindeki Nakuru'da 3 kişi ölürken yüzlerce kişi de yaralandı. Binlerce kişi de göçmen durumuna düştü. Nakuru'da 300 bin kişi yaşıyor.

Nakuru Kızılhaç Başkanı Abbas Gullet, "çalışanlarım, 3 kişinin cesedini taşıdı. Hastanelerde yüzlerce ölü var." dedi. Gullet, Nakuru'nun kuzeyindeki Molo bölgesinde en az 30 bin kişinin göçmen durumuna düştüğünü kaydetti.

ODİNGA: "KİBAKİ'NİN BAŞBAKANI OLMAM"
Cumhurbaşkanı Mwai Kibaki ile muhalefetteki Turuncu Demokratik Hareketi Partisi lideri Raila Odinga dün yüz yüze görüşmüştü. Bugün bir açıklama yapan Odinga, Kibaki'nin başbakanı olmayacağını söyledi. Reuters'e konuşan Odinga, "Başbakan olmayı düşündüğümü hiç söylemedim." dedi. Odinga çözüm için üç seçenek olduğunu, bunların da Kibaki'nin istifası, seçimlerin yenilenmesi ya da iktidar paylaşımı ardından seçimlerin yenilenmesini olduğunu kaydetti. Odinga, Kibaki'nin tekrar cumhurbaşkanı seçildiği 27 Aralık seçiminin hileli olduğunu ileri sürüyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.