Obama İsrail'e iyi mi?

Obama İsrail'e iyi mi?
Önce Maariv gazetesi İsrail'in Obama'yı istemediğini yazdı. Ardından eski büyükelçi Obama'yı inandırıcı bulmadığını söyledi. Obama, İsrail için ne kadar iyi?

EN çOK İSRAİL’DE TAKİP EDİLİYOR
Amerikan başkanlık ön seçimleri tüm dünyada en çok İsrail’de yakından takip ediliyor. Daha önce adaylar arasında Demokrat Hillary Clinton ve Cumhuriyetçi Rudy Giuliani’den yana bir tavır koyan Amerikan Yahudileri her ne kadar İsrail’in resmi politikasını yansıtmasa da, Amerikan Yahudileri ve İsrail hükümeti arasında Yahudileri ilgilendiren konularda bir mutabakat olduğu düşünülüyor. İsrail her ne kadar resmiyette tarafsız olduğunu bildirse de, emekli diplomatları aracılığıyla Amerikan Yahudi lobisine de seçimlerde nasıl davranması gerektiğini iletiyor. Seçimlerde Barack Obama’nın Hillary Clinton karşısında ciddi bir rakip olarak çıkması ve başkanlık adaylığının önemli bir olasılık dahilinde olmasından sonra, İsrail de, Obama’nın İsrail hakkındaki görüşlerini masaya yatırmaya başladı.

‘BARACK OBAMA, KİMSİN SEN?’
Barack Obama’nın daha önce söylediği ‘İran Cumhurbaşkanı Ahmedinejad’la görüşüp, nükleer konuyu diplomatik bir şekilde çözeceğim’ sözlerinden yola çıkarak, ‘Barack Obama, Kimsin Sen?’ başlıklı bir makale yazan İsrail’in eski Washington Büyükelçisi Danny Ayalon, Obama’nın Ahmedinejad’la nasıl bir diyalog kuracağının endişe kaynadığı olduğunu yazdı. önceki gün İsrail’in Jerusalem Post gazetesindeki makalesinde Ayalon, Obama’yla görüştüğünü ve Obama’nın dış politikadaki görüşlerinin net olmadığını, söylediklerinin samimi görünmediğini yazdı.

Ayalon, Obama ile ilgili bunları yazarken, bundan birkaç gün önce İsrail’in Maariv gazetesi de İsrail Hükümeti’nin Obama’yı desteklemediğini ve Obama’nın İsrail için iyi olmadığını yazmıştı.

BüYüKELçİDEN DİPLOMATİK SöZLER
Maariv gazetesinin ismini vermediği İsrailli yetkililerinin Obama ile ilgili ‘Obama’yı istemiyoruz’ haberi ve ardından Jerusalem Post gazetesinde eski Washington Büyükelçisi’nin ‘Obama ile ilgili endişelerim var’ şeklinde özetlenebilecek sözlerinden sonra, İsrail soluna yakın Haaretz gazetesinde yer alan bir haber de İsrail’in Amerikan seçimlerini ne kadar ciddiyetle takip ettiğini gösteriyor. Eski Büyükelçi Ayalon’un Obama ile ilgili düşüncelerini İsrail’in mevcut Washington Büyükelçisi Salai Meridor, İsrail’in Amerikan seçimlerinde tarafsız olduğunu ve adaylar üzerinde spekülasyon yapmadığını belirterek, Ayalon’un sözlerinin İsrail’in resmi tutumunu yansıtmadığını söyledi.

İSRAİL İSTEMİYOR MU?
Ancak, Meridor’un şu anki pozisyonu göz önünde bulundurulduğunda (Halen Washington Büyükelçisi), Obama ile ilgili iyi ya da kötü bir şey söyleyemeyeceği düşünülürse, İsrail Hükümeti’nin kamuoyu araştırmaları, basın ve eski diplomatları aracılığıyla Obama’yı istemediği düşünülüyor.

(Mehmet Nedim Aslan – habervaktim)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.