Kenya polisine 'vur' emri
Kenya'da durmak bilmeyen şiddet olaylarının önüne geçmek amacıyla güvenlik güçlerine yağmacıları, yangın çıkaranları ve silah taşıyanları veya yollara barikat kuranları vurma emri verildi.
İsminin açıklanmasını istemeyen bir emniyet yetkilisi, yağma ve soyguncuların, evleri yakanların, silah taşıyanların, yolları kapayanların polisin işini güçleştirenler olduğunu belirterek, "Bu kategorideki insanlar, eğer cürmümeşhut yani suçüstü yakalanırlarsa üzerlerine ateş açma emrimiz var" diye konuştu.
Kenya'da 27 Aralık'ta Devlet Başkanı Mvai Kibaki'nin yeniden seçilmesinin, ancak muhalefetteki Raila Odinga'nın galibiyeti gasbettiği suçlamasının ardından çıkan siyasi-etnik şiddet olaylarında şimdiye kadar yaklaşık bin kişi ölürken, 250 bin kişi de evinden oldu.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.