Somali'de insanlık dramı

Somali'de insanlık dramı
BM Mülteciler Komiseri, Somali'deki insanlık dramının Sudan'ın Darfur bölgesinden daha kötü olduğunu söyledi.

İNSANLIK DRAMI YAŞANIYOR
Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiseri Guillermo Bettocchi, Somali’deki insanlık dramının açıklanamaz derecede büyük olduğunu söyledi.

Temel gıda maddelerinden yoksun bulunan Somali’de 2,5 milyon kişinin mülteci durumuna düştüğünü belirten Bettocchi, “Somali’deki krize benzer bir krizi daha önce hiç görmedim. Dünyada şu anda en fazla insani aciliyet gerektiren yer Somali’dir, hatta Darfur’dan daha kötü durumdadır” dedi.

HALK AÇLIKLA MÜCADELE EDİYOR
Halkın yüzde 15’inin açlıkla mücadele ettiğini söyleyen Bettocchi, su ve barınak yetersizliğinin yanı sıra sağlıksız yaşam koşullarının Somali’yi en kötü insani krizlerle karşı karşıya bıraktığını kaydetti.

Somali’de 2006 yılında 15 yıllık iç savaştan dolayı istikrarsızlığa düşen ülkenin yönetimine gelen İslam Mahkemeleri Birliği, düzen sağlamıştı. Ancak, birkaç ay içinde Amerikan destekli Etiyopya güçlerinin işgaline uğrayan Somali’de yeniden istikrarsızlık meydana gelirken, milyonlarca insan mülteci durumuna düşmüş ve ülkede kaos ortamı geri gelmişti.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.