'Gazze'den İsrail'e ne!'

'Gazze'den İsrail'e ne!'
İsrail'in her gün onlarca Filistin'i katletmesini görmeyen İsrail Yüksek Mahkemesi, Gazzelilerin cezalandırılmasına onay verdi.

İsrail Yüksek Mahkemesi, İsrail’in Gazze Şeridi’ne gaz ve elektrik sağlamakla yükümlü olmadığına dair bir karar verdi. Adalah ve Gisha adlı iki organizasyonun İsrail’in Gazze’ye uyguladığı ambargonun hukuksuz olduğunu bildirerek İsrail Yüksek Mahkemesi’nden İsrail’in Gazze’ye elektrik ve gaz sevkiyatına izin vermesini istedi.

Durumu inceleyen İsrail Yüksek Mahkemesi, İsrail’in 2005’ten bu yana Gazze’de etkili olmadığını ve bu yüzden, Gazzeli Filistinlilerin durumlarıyla ilgilenmeye mecbur olmadığına karar verdi. İsrail'in uluslar arası hukuka uygun davrandığını iddia eden Yüksek Mahkeme, HAMAS’ı da ‘terörist’ organizasyon olarak niteledi. Mahkeme, HAMAS’ın İsrail ve vatandaşlarına karşı çalıştığını iddia ederek, bu organizasyonun İsrailli sivilleri hedef aldığını iddia etti.

Adalah ve Gisha adlı organizasyonlar, İsrail’in Gazze’ye uyguladığı ambargoyla sivilleri hedef aldığını belirtmiş ve bu ambargonun kaldırılması için İsrail Yüksek Mahkemesi’ne başvurmuştu.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.