NATO'da büyük gerginlik
AMERİKA VE KANADA TARTIŞMASINA ALMANYA DA KATILDI
Afganistan’da istenen başarıyı sağlayamayan ve her gün ağır kayıplar veren NATO üyesi Amerika ve Kanada arasındaki tartışmaya Almanya da katıldı. Amerika’nın NATO’nun diğer ülkelerinden Afganistan’ın güneyine takviye kuvvet göndermesi çağrısına olumsuz yanıt veren Almanya, Kabil ve ülkenin kuzeyinde 3 bin askerinin olduğunu ve güneye asker gönderemeyeceğini bildirdi. Önceki gün, Amerika’yla birlikte Afganistan’da büyük kayıplar veren Kanada, ‘NATO’nun takviye kuvvetler göndermemesi halinde, Afganistan’dan çekiliriz’ tehdidinde bulunmuştu.
KİMSE GÜNEYE ASKER GÖNDERMEK İSTEMİYOR
NATO, Afganistan’da birliktelik sağlayamadı. Hala ülkenin güneyindeki birçok kenti kontrol eden Taliban’a karşı ağır kayıplar veren NATO üyesi ülkeler birbirini suçlamaya başladı. Kanada’nın ‘Askerlerimi çekerim’ tehdidinden sonra, Almanya da, ‘belalı bölge’ olarak bilinen Güney Afganistan’a asker göndermeyeceğini açıkladı.
GATES MEKTUP GÖNDERDİ, ALMANYA REDDETTİ
Almanya ve diğer NATO üyesi ülkelere Afganistan’a ve özellikle güney bölgelere takviye kuvvet göndermeleri için mektup gönderen Amerikan Savunma Bakanı Robert Gates’e olumsuz yanıt veren Almanya, mektubu ‘şaşırtıcı’ bulduğunu bildirdi. Almanya Savunma Bakanı Franz Josef Jung, Almanya’nın daha çok Afganistan’ın alt yapısını oluşturma çalışmalarında bulunduğunu belirtirken, hükümet sözcüsü Ulrich Wilhelm, Gates’in mektubunu şaşırtıcı bulduğunu ifade etti.
Almanya’nın şu anda Afganistan’da 3 bin askerinin bulunduğunu açıklayan Wilhelm, parlamentonun Afganistan’ın güneyine asker gönderilmesine karşı olduğunu belirtti.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.