Araplar'dan İsrail'e protesto

Araplar'dan İsrail'e protesto
2000'de 13 kişi İsrail polisinin rastgele ateşiyle hayatını kaybetti. Aradan 7 yıl geçti ve katliamı yapan polisler yargılanmadı. Dün, İsrail Başsavcısı dosyayı kapattı.

Binlerce İsrailli Arap, önceki gün 2000 yılında 13 Filistinlinin katili polislerin yargılanmaması nedeniyle bir protesto eylemi düzenledi.

İsrail’de bulunan Filistinli Araplar, 'Kasap' lakaplı eski Başbakan Ariel Şaron’un 2000 yılında El Aksa'ya girmesiyle başlayan İkinci İntifada’da, Batı Şeria ve Gazze Şeridi’ndeki Filistinlilere destek olmak için bir yürüyüş gerçekleştirmişti.

Yürüyüş sırasında İsrail polisi, göstericilere rast gele ateş açmış 12 kişi hayatını kaybetmişti. Gösterilerde bir kişi de Gazze’de İsrail polisinin kurşunlarına hedef olmuştu.

Hafta başında İsrail Başsavcısı Menahem Mazuz, 2000’de katledilen Filistinlilerle ilgili olarak, “ölümler üzücü, ancak polisleri yargılamak için yeterli delil” yok açıklaması, Arapların büyük tepkisini çekti. Önceki gün toplanan binlerce İsrailli Arap, İsrail’i ırkçı devlet olarak niteleyerek, bir yürüyüş gerçekleştirdi. İsrail Parlamentosu’nda bulunan milletvekili Cemal Zahalka, savcının 2000’de 13 Filistinli’yi katledenlerle birlikte olduğunu söyledi.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.