Blair AB Başkanı olmak istiyor

Blair AB Başkanı olmak istiyor
İngiltere'de üç dönem başta kaldı. Koltuğunu bırakmak istemeyince, Brown'un ültimatomuyla istifa etti. Şimdi gözü yine yukarılarda, AB'nin başkanlığında.

ORTADOĞU DöRTLüSüNüN öZEL DANIŞMANI
İngiltere'nin tartışmalı eski Başbakanı Tony Blair, şimdi de gözünü Avrupa Birliği Konseyi başkanlığına dikti. Irak savaşı nedeniyle ülkesinde çokça eleştirilen ve geçen yıl görevini Gordon Brown’a terk etmek zorunda kalan Tony Blair, istifa ettikten sonra Ortadoğu Dörtlüsü’nün (BM, ABD, Rusya ve AB) Ortadoğu özel Danışmanı olarak atanmıştı.

BAŞBAKAN İKEN DE KONUŞULMUŞTU
Daha önce de İngiltere’de Blair’in AB’nin başkanı olmak istediği söylentileri, bugün The Guardian gazetesinde yer alan bir haberle doğrulandı. Gazetenin haberinde, Blair, yakın çevresine ve Başbakanlık konutu (Downing Street)’ndaki arkadaşlarına AB Konseyi başkanı olmak istediğini söylediği belirtildi.

SADECE SARKOZY DESTEKLİYOR
AB Konseyi başkanlığına getirilmesiyle, AB’nin başkanı olarak görüleceğini düşünen Blair’in şimdilik sadece Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy’den destek aldığı kaydedilen haberde, Alman Başbakan Merkel’in, Blair’in bu göreve gelmesi halinde Almanya’daki sosyal demokratların güçlenebileceğinden endişelendiği belirtildi.

BARROSO’YA NE DİYECEK?
Haberde ayrıca Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barroso’nun bu görevinde bir yıl daha kalmak istediği ve Blair’in daha önce desteklediği Barroso’nun göreviyle paralellik arzedecek AB Konseyi başkanlığının zor olabileceği de yazıldı.

Haberde, Almanya’nın bu yeni görev (AB Konseyi Başkanlığı) için Avusturya’nın eski başbakanı Wolfgang Schüssel’i tercih ettiği belirtilirken, adı geçen bir diğerimsin ise Lüksemburg’un şu anki başbakanı Jean-Claude Juncker olduğu kaydedildi.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.