Guantanamo'ya AIDS mi bulaştırıldı?

Guantanamo'ya AIDS mi bulaştırıldı?
Dünyanın dört bir yanından sorgusuz yargılanıyorlar Guantanamo tutukluları. İşkence gören tutuklular, şimdi de AIDS iddialarıyla gündemde.

'AIDS TEŞHİSİ KOYDULAR'
Amerika’nın Küba'daki Guantanamo üssünde hukuksuz bir şekilde tutulan bir kişinin, doktorların kendisine AIDS teşhisi konulduğunu bildirmesi, tartışmalara yol açtı. Libya asıllı Abdülhamit Abdülselam al Gizzavi, geçen ay avukatına gönderdiği bir mektupta, Guantanamo üssündeki doktorların kendisine AIDS teşhisi koyduklarını yazdı.

MAHKEME, İDDİALARI REDDETTİ
Gizzavi’nin mektubundan sonra harekete geçen avukatı Candace Gorman, Amerikan Yüksek Mahkemesi’nden müvekkilinin iddiasının araştırılmasını istedi. Yüksek Mahkeme, Gorman’ın bu isteğini reddederken, Guantanamo üssü askeri yetkilisi Rick Haupt, hiçbir tutuklunun AIDS ya da HIV virüsü taşımadığını iddia etti. Ancak, Haupt’un ‘Sorgulananlarla ilgili genel değerlendirmemde böyle bir durum mevcut değil. Fakat spesifik konularla ilgili bilgi veremem” sözleri kafaları karıştırdı.

AVUKATI: MüVEKKİLİM CİDDİ ŞEKİLDE HASTA
Gizavi’nin avukatı Gorman ise, müvekkilinin Haziran 2002’den beri hukuksuz bir şekilde Guantanamo’da tutulduğunu belirterek, Aralık ayında ziyaret ettiği Gizavi’nin ciddi şekilde hasta olduğunu söyledi.

Geçen Aralık ayında bir Afgan asıllı bir tutuklunun kanserden, diğer dördünün de intihar ederek hayatını kaybettiği Guantanamo üssü’nde şu an 275 tutuklu bulunuyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.