Fransa, 400 Çad vatandaşını tahliye etti
Fransa Savunma Bakanı Herve Morin, bugün itibariyle 400 çad vatandaşını tahliye edildiğini söyledi.
Europe 1 radyosuna açıklamalarda bulunan Morin, sınırrdışına gönderilen 400 kişinin kendi isteğiyle Fransa'dan ayrıldıklarını belirtti.
Fransa Savunma Bakanı Herve Morin, ayrıca çad Genelkurmay Başkanı Davud Sumain'in başkenti ele geçiren isyancılarla çıkan çatışmada öldürüldüğünü açıkladı.
Fransa, Cumartesi günü çad'ın başkenti N'Djamena'da bulunan yabancıları almak üzere buraya 4 uçak göndermişti. Buradan alınan kişilerin bugün öğlen saatlerinde Paris'te olmaları bekleniyor.
Sudan'dan çad'a geçtiği bildirilen ve iktidarı devirmek isteyen isyancılar, çad'ın başkenti dün N'djamena'ya girmiş ve Devlet Başkanı İdris Debi'nin bulunduğu konutu kuşatmışlardı. Debi ise hükümete bağlı kuvvetlerin durumu kontrol altına aldıklarını söylemişti.
Fransa Cumhurbaşkanlığı da Debi'ye, kendisini kuşatmadan çıkarmak için teklifte bulunulduğunu; ancak kendisinin bunu reddettiğini açıklamıştı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.