İran'ın ilk uydusu
İran, 10 yıl süren bir çalışmadan sonra tamamen kendi bilimsel çalışmaları sonucu ilk uydusunu tamamladı. İran'ı uluslararası uzay çalışmalarında söz sahibi yapacak olan roketin test amaçlı fırlatılmasının ise başarılı olduğu belirtildi. Tahran’daki İran Elektronik Endüstrisi Merkezi’nde yerli yapımı uydunun tanıtım törenine katılan Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad, İran’ın uzayda da söz sahibi olması gerektiğini ve uzay çalışmaları için adımların atıldığını açıkladı.
Ahmedinejad, İran’ın uzay için ilk adımının sağlam, düşünülerek ve dikkatli atıldığının altını çizerek, İran’ın uzay çalışmalarında da yerini alacağını belirtti.
İranlı bilim adamları tarafından yapımı gerçekleştirilen ‘Omid Uydusu, bilimsel araştırma uydusu olarak tanıtıldı. İran, 2010 yılına kadar uzaya beş uydu göndermeyi planlıyor.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.