Neden herkes İsrail'e yaranmak istiyor?

Neden herkes İsrail'e yaranmak istiyor?
Clinton, McCain ve Romney, önceden bağlılıklarını bildirmişti. Obama baskıyı görünce, aynı şeyi yaptı. Gücü gören Huckabee, 'Kızımla Soykırım Müzesi'ni ziyaret ettik' dedi ama gecikmişti. Yine de son söyledikleri gecikmişliğini telafi edebilir.

İLK İŞ İSRAİL’E öVGü YAĞDIRMAK
Amerika’ya başkan olmak isteyen adaylar neden kendi ülkelerinden önce İsrail’le ilgili demeçler verirler? Ya da neden İsrail’le ilgili düşüncelerini en başından açıklamak zorundadırlar? Gerek Cumhuriyetçi Parti adayları, gerekse Demokrat Parti’nin adayları (birkaç istisna hariç) olsun, pek çok adayın yaptığı ilk iş ‘İsrail’e övgüler yağdırmak’ ya da İsrail’in bölgedeki ‘düşmanlarına’ (İran, Suriye gibi) meydan okumak oldu şu ana kadar.

OBAMA BASKIYI GöRDü, İSRAİLLİ GAZETECİLERİ çAĞIRDI
Bazı adaylar ise, eğer hala İsrail’le ilgili ne düşündüğü bilinmiyorsa, İsrail lobisi ‘Bu aday İsrail için iyi değil’ denilerek baskı yapılıyor ve o aday bu baskıdan sonra ‘İsrail’i ne kadar düşündüğüne dair’ düşüncelerini ortaya döküyor. Tıpkı Barack Obama da olduğu gibi. Obama, Ahmedinejad ile görüşeceğini ve Müslüman devletlerle bir araya gelip sorunları konuşacağını söyledikten sonra, Washington’daki Yahudi lobisi, ‘Obama, İsrail için tehlikeli’ mesajı verdi. Bunun üzerine Obama da, İsrailli gazetecilere, İsrail’e ne kadar adanmış olduğunu, hatta daha da ileri giderek, “Filistinli mülteciler geri dönmemeli” dedi.

'NASIL OLUR DA İSRAİL FAKTöRüNü UNUTABİLİRİM?'
Zaten, İsrail karşıtı ya da en azından Amerikan menfaatlerini İsrail menfaatlerinden üstün tutan adaylar Cumhuriyetçi Ron Paul ya da Demokrat Partili Dennis Kuchinic (adaylıktan çekildi) gibi adaylar bir şekilde görmezlikten geliniyor. Hillary Clinton, John McCain, Mitt Romney ve son olarak da Barack Obama, İsraille ilgili ‘güzel şeyler’ söylediler ya da söylemek zorunda kaldılar. Ancak bunlardan biri var ki, bu yarıştan sanki geride kalmış ya da olayın vehametini yeni kavramış ve ‘Nasıl olur da İsrail faktörünü unuturum’ düşüncesiyle, kalemine sarıldı ve İsrail gazetesine ne kadar İsrailsever olduğunu yazdı.

EN İYİ HIRİSTİYAN TARTIŞMASININ öNCüSüYDü
Bahsedilen aday, eski bir kilise vaizi ve eski Arkansas valisi Mike Huckabee. Huckabee, habervaktim okurları için de yabancı bir isim değil. Habervaktim’in ‘Amerika’da laiklik tehlikede’ haberine de konu olmuş olan Huckabee, Mormon tarikatı üyesi bir diğer aday Mitt Romney ile ‘Kim daha iyi Hıristiyan’ yarışına da girmişti. Huckabee, her ne kadar ABD’deki Evanjeliklerin desteğini alsa da, İsrail tarafından şüpheyle yaklaşılmıştı. İşte bu şüpheleri giderebilmek ve Amerika’daki Yahudi lobisinin gücünü yeni keşfetmiş Huckabee, İsrail’in Jerusalem Post gazetesine bir makale yazdı.

KIZIM ‘NEDEN KİMSE BİR ŞEY YAPMADI’ DİYE YAZDI
İsrail’in de hoşuna gidebilecek ‘İslamofaşizmi Yenmeliyiz’ başlığıyla yazdığı makalesinde Huckabee, önce İsrail’e tam dokuz kez geldiğini ve bir keresinde de 11 yaşındaki kızını alarak, Soykırım Müzesi’ni ziyaret ettiğini söylüyor ve “Kızım bu dehşet verici anıları gördükten sonra, anı defterine ‘neden kimse bir şey yapmadı’ diye yazdı” diyor.

'OBAMA İSRAİL DüŞMANLARIYLA BERABER' MESAJI
Huckabee bunları yazdıktan sonra, Amerika’daki diğer başkan adaylarını, özellikle de Obama’yı, eleştirmeye başlıyor ve bir anlamda İsrail’i en iyi anlayan adayın kendisi olduğunu söylemeye çalışıyor. “Maalesef, Amerika’da başkanlık için yarışan bazıları, bunu anlamıyorlar. Bazıları, Irak’tan askerlerimizi geri çekmemizi istiyorlar. Bunların en başta geleni ise Senatör Obama” diyen Huckabee, “Biz Senatör Obama’nın Müslüman dünyayla bir toplantı yapma sözünden dolayı endişelenmeye başladık. Ki bu ülkeler terörizmi reddediyor. Obama, bu ülkelerin endişelerini dinlemek istiyor. Oysa bu ülkelerin en büyük derdi İsrail’in varlığı. Obama, İsrail’i yok etmek isteyenleri dinlemek istiyor” ifadelerini kullandı.

'İRAN’A ASKERİ SALDIRI PLANI MASADA DURACAK'
Huckabee, İsrail’i zevkten dört köşe edecek bu ifadeleri kullandıktan sonra, Bush’un dış politikasının daha da ilerisine giderek, “Ben bu terörist ülkelerin endişelerini dinlemek istemiyorum. Onların beni duymalarını istiyorum” dedikten sonra, İran’la ilgili düşüncelerini şu şekilde açıklıyor: “Ben İsrail’in endişelerini anlıyorum. İsrail’in, ‘İran bir nükleer güç olmamalı’ kararlılığına katılıyorum. Ben askeri planı masadan kaldırmayacağım.”

'İSRAİL’İ BENDEN DAHA İYİ SAVUNAN YOK'
Ve Huckabee’nin en can alıcı sözleri: “İsrail’in bir Yahudi devleti olduğunu ve onun güvenliğinin sağlanması gerektiğini benden daha iyi savunan ve anlayan yok. Bir başkan olarak, ben her zaman İsrail’in en yüksek teknolojik silahlara sahip olmasını sağlayacağım ve Amerikan askeri yardımını arttıracağım. Barıştan önce, İsrail’in varlığı ve anti-İsrail propagandası durmalı. Birlikte, bizler nükleer silahları ve İslamofaşizmi önlemeliyiz. Bu şekilde, gelecek nesiller benim kızım Sarah gibi ‘neden kimse bir şey yapmadı’ demesinler.

(Mehmet Nedim Aslan – habervaktim)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.