İşsizlik protestosu cana mal oldu
Hindistan'ın doğusunda düzenlenen işsizliği protesto gösterisinin ayaklanmaya dönüşmesi yüzünden polis güçleri 4 göstericiyi öldürdü.
Polis kaynakları, yüzlerce kişinin Batı Bengal eyaletinde işsizlik oranının yüksekliğini protesto etmek için toplandığını, taş atmaya başladıklarında ise güvenlik kuvvetlerinin copla karşılık verdiğini, daha sonra da kalabalığı kontrol etmek için ateş açtığını belirtti.
Polis yetkilisi Raj Kanojia da polisin şiddetli bir ayaklanmayı bastırmak için ateş ettiği açıklamasında bulundu ve yaralanan 2 kişinin ölümüyle toplam 4 kişinin yaşamını yitirdiğini kaydetti.
2006'da Hindistan'da çay üretim alanlarının kapatılmasıyla işsiz kalan yaklaşık 700 kişi açlıktan ölmüştü. İşsiz kalan yüzlerce kişi her yıl açlıkla mücadele ediyor.
Batı Bengal eyaletinde, 2002'den bu yana köy topraklarını besleyen Padma nehri kıyılarında erozyonun artması köylülerin kullanılabilir toprak alanlarını her geçen gün azaltıyor. Bunun yanı sıra büyük baş hayvanların da telef olması yüzünden bölgedeki 5 bin insan açlık sınırında yaşıyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.