Rus uranyumu mühürlendi

Rus uranyumu mühürlendi
UAEK denetçilerinin, Rusya'nın İran'ın ilk nükleer santrali için göndermeyi planladığı uranyumu inceleyerek mühürlediği bildirildi.

Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu (UAEK) denetçilerinin, Rusya'nın İran'ın ilk nükleer santrali için göndermeyi planladığı uranyumu inceleyerek mühürlediği bildirildi.

UAEK denetçilerinin bugün yakıtı inceleyip mühürlemesinin ardından, yakıtın İran'a gönderilmesinin önündeki son engel de kalkarken, Rusya gönderme tarihi konusunda açıklama yapmadı.

Rus resmi nükleer yakıt üreticisi şirketi TVEL'den yapılan açıklamada, 26 Kasımda gelen UAEK denetçilerinin incelemelerini tamamladığını ve denetçilerin yakıtın yüzde 5'den az zenginleştirilmiş uranyum-235 tipi yakıt olduğunu teyit ettiği belirtilerek, "UAEK ekibi, Rusya Federal Atom Enerjisi Kurumu yetkilileri ve İranlı temsilcilerle birlikte nükleer yakıtı inceleyerek kapağını mühürledi" denildi.

TVEL açıklamasında, sevkıyatın, "teknolojik ihtiyaç ve doğrultuda bir siparişin verilmesinden sonra" yapılacağı kaydedildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.