'Gemide batma riski henüz yok'
İSTANBUL İtalya'nın Trieste Limanı'na gittiği sırada Adriyatik Denizi'nin Hırvatistan açıklarında kargo bölümünde yangın çıkan ve büyük çevre kirliliğine sebep olacağı iddia edilen Uluslararası Nakliyatçılar Derneği'ne ait "UND Adriyatik" isimli gemideki yangının kontrol altına alınamadığı belirtildi.
üsküdar'daki UN Ro Ro Denizcilik İşletmeleri A.Ş'ye ait binada basın açıklaması yapan şirket CEO'su Cüneyt Solakoğlu, gemide 197 treyler taşındığını yaklaşık 800 ton yakıt ile 8.5 ton boya ve 2 ton kibrit bulunduğunu belirtti. Yangının yerel saat 05:00 sıralarında Hırvatistan'a 13 deniz mili açıklarda başladığını, yardım istenmesinden hemen sonra Yunan Ikarus Palece adlı geminin 22 mürettebat ve 9 yolcuyu kurtararak Venedik'e götürdüğünü ifade eden Solakoğlu, aralarında gemi kaptanının da bulunduğu 5 kişinin çeşitli yerlerinden yaralandığını ve hastaneden oldukların söyledi. Cüneyt Solakoğlu, geminin kargo bölümünde 8 trenler dolusu araç lastiği, 8.5 ton boya, 2 ton kibrit, otomobil parçası, tekstil ve gıda malzemesi gibi çeşitli Türk ihraç mallarının bulunduğunu kaydederek, "Gemimizde 3 adet yanıcı madde taşıyan treyler bulunuyordu. Ama bunlardan hiçbiri patlayıcı değil. Bu malzemelerin içerisinde özel bölümlerde ve özel şartlarda korunan boyalar bulunmaktadır. Belirtildiği gibi büyük çevre felaketine neden olabilecek herhangi bir madde yoktur. Yakıt deposunda yaklaşık 800 ton yakıt olabilir. Bu da geminin en alt kısmında bulunuyor. Yakıt tankları emniyettedir. çevreye zarar verecek kadar yakıt taşımıyoruz. Gemilerimiz her türlü yanıcı ve patlayıcı maddeleri taşımaya yetkilidir. Ancak bu gemimizde böyle maddeler yoktur." şeklinde konuştu.
Geminin 2001 model olduğunu ve Kuzey Almanya'da en ileri teknoloji ile yapıldığını söyleyen Solakoğlu, "Bu tür gemilerin her beş yılda 2 defa karaya çekilip bakımının yapılması gerekir. Bizim gemimizin de en son bakımı Ağustos ayında yapıldı. 14 yıldır Türk nakliyesine hizmet yapıyoruz. İlk defa böyle bir olayla karşılaşıyoruz. Bunun son olmasını dileriz" diye konuştu.
Gemilerinde bulunan malların sahiplerine de seslenen Cüneyt Solakoğlu, bütün kargoların sigorta kapsamında olduğunu ve tüm zararların sigorta şirketleri tarafından karşılanacağını, hasar tespit çalışmalarının yaklaşık bir hafta içinde belirleneceğini söyledi.
UND Adriatik adlı geminin denizde açıklara doğru yavaş bir şekilde süreklendiğini de belirten Cüneyt Solakoğlu, yaklaşık 2 saat içinde gemiye helikopter ile inilebileceğini ve batma riskinin şimdilik bulunmadığını bildirdi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.