'Irak'la 8 yıl savaştırdılar'

'Irak'la 8 yıl savaştırdılar'
İran Büyükelçisi Farhali: 'İran İslam Devrimi sonrasında kalkınmamızı istemeyen güçler bizi Irakla 8 yıl savaştırdılar. Bölgede güçlü varlığımızı istemeyen güçler şimdi de nükleer enerji bahanesiyle önümüzü kesmek istiyorlar'

İran'ın özbekistan Büyükelçisi Muhammed Farhali, ülkesinin Şanghay İşbirliği örgütü'ne (Şİö) üyelik sürecinin devam ettiğini söyledi.

İran İslam Devrimi'nin 29. yıl dönümü münasebetiyle Başkent Taşkent'te düzenlediği basın toplantısında açıklamada bulunan İran Büyükelçisi, ülkesinin Şİö' ya üyelik sürecinin devam ettiğini ve bu sürecin olumlu netice vereceği inancında olduğunu dile getirdi.

Şİö'nun bölgede stratejik bir konuma geldiği ve üye ülkelerin önemli görevler üstlendiğinin artık bilinen bir gerçek olduğunu dile getiren Farhali: "örgüt bünyesindeki gözlemci statümüzü aktif ve ilgi ile yerine getirmekteyiz. örgütün her toplantısına katılarak, gelişmeleri yakından takip etmekteyiz. Bu bir süreç; üyeliğin de belirli prosedürleri var. Bu çerçevede, üyelik süreci yolunda doğru şekilde ilerlediğimizin inancındayım." diye konuştu.

"BATI GELİŞMEMİZİ İSTEMİYOR"
Bu arada son dönemlerde İran ile ABD'nin başını çektiği batılı bazı devletlerle arasında gerginliğe yol açan ülkedeki nükleer çalışmalara da değinen Büyükelçi, İran'a yönelik yapılan eleştiri, tehdit ve yaptırımların, ülkesine yönelik yıpratma hareketleri olduğunu kaydetti.

Dünya genelinde enerjide kriz endişesinin yaşandığı bir sırada İran'ın ek tedbir kapsamında nükleer enerji işine girmesinin çok doğal olduğunu belirten Büyükelçi, "Bazı çevrelerin iddia ettiği gibi, İran'ın ne bir devleti tehdit etme düşüncesi ne de başkasının topraklarını işgal etme planı var." ifadelerini kullandı.

özbekistan'ın da Andican olayları sonrasında batılı bazı güçlerin isteğine boyun eğmemesi üzerine benzer yaptırımlara maruz kaldığına atıfta bulunan İran Büyükelçisi Farhali "İran İslam Devrimi sonrasında kalkınmamızı istemeyen güçler bizi Irakla 8 yıl savaştırdılar. Bölgede güçlü varlığımızı istemeyen güçler şimdi de nükleer enerji bahanesiyle önümüzü kesmek istiyorlar." diye konuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.