Tren üstünde gidenlere boyalı sprey

Tren üstünde gidenlere boyalı sprey
Cakarta'yı yakın çevresindeki kentlere bağlayan banliyo trenlerinin çatısında yolculuk edenlere renkli boya fışkırtılacak.

Cakarta'daki banliyo trenlerinde özellikle sabah ve akşam yoğun saatlerde kompartımanlarda yeterli yer bulamayan veya kaçak yolcular trenlerin üstünde yolculuk ediyor.

Devlete bağlı tren yolları idaresi PT Kereta Api, böyle yolculuk edenleri önlemek için yaptığı başarısız girişimlerden sonra bu kez, trenin üstündekilerin indikten sonra kolayca belirlenmesi için gelecek haftadan başlayarak üzerlerine renkle boya sıkmaya karar verdi.

Jakarta Post gazetesinin haberine göre, demir yolları idaresi sözcüsü Ahmed Sucadi, boyayla belirlenen yolcuların "kimlik kartlarına el konacağını ve kendilerine birer bilet kesileceğini" söyledi.

Sucadi, "kaçak yolcuların biletinin bir kopyasının da ailelerine, mahalle muhtarlarına, işverenlerine ve öğrenci iseler okul müdürlerine gönderileceğini" belirtti.

Trenin üstünde yolculuk yasa dışı olmasına rağmen, Cakarta büyükşehir bölgesinde yetersiz ulaşım olanakları nedeniyle birçok insan trenin üstünde seyahat ediyor. Meydana gelen kazalarda ise geçen iki yılda bu şekilde seyahat eden 53 kişi öldü.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.