'Taliban dünya için tehdit değil'

'Taliban dünya için tehdit değil'
Taliban lideri Molla Muhammed Ömer, Taliban hareketinin dünya için tehdit olmadığını, yalnızca yabancı birlikleri Afganistan'dan kovmak için savaştıklarını söyledi.

Molla ömer, ABD'nin, Taliban'ı diğer ülkelere tehdit olarak tanımladığını belirterek, bu türden bir propagandayla diğer ülke ve hükümetleri kendi çıkarları için kullandığı görüşünü savundu.

Diğer ülkelerle yasal ilişkiler istediklerini ve hiç kimse için tehdit oluşturmadıklarını ifade eden Taliban lideri, "Eğer yabancı birlikler Afganistan'ı terk ederse, bu Afgan haklı için zafer olur" dedi.

Molla ömer, diğer ülkelerin halklarının, hükümetlerine, askerlerini Afganistan'dan çekmesi için baskı yapması ve Afgan halkının kendi iradesiyle bir hükümet kurmasını sağlamasının daha iyi olacağını da kaydetti.

Taliban lideri, bu açıklamayı, Amerikalı yetkililerin, "Taliban'a karşı savaş kaybedilirse Afganistan'ın El Kaide sığınağı ve yeniden kaybedilmiş ülke olacağı" yolundaki sözlerine karşılık yaptığını da bildirdi.

Afganistan'daki çatışmalarda geçen yıl 2 bine yakını sivil, 6 binden fazla kişi yaşamını yitirdi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.