Erbil'de ilk
Birinci Türkmen Genel Kurultayı, Kerkük, Telafer, Kifri ve Erbil kentlerinden gelen 15 parti temsilcisinin, derneklerin ve önde gelen şahsiyetlerin katılımı ile Erbil Şeriton Otelde gerçekleştirildi.
Kurultayda özellikle Türkmenlerin, parti nezdinde güçlü bir şekilde temsil edilmediği için haklarını almak amacıyla birleşmeleri gerektiği vurgulandı. Kongrede, ağırlıklı olarak 140. Madde'nin uygulanması, Kerkük'ün Kürt bölgesine bağlanması ve Irak'taki sorunları gibi konular ele alındı.
Kongrede söz alan parti temsilcileri, "140. Madde'nin uygulanması ile Türkmen haklarının kaybolmayacağı, tam aksine Türkmen halkının haklarının bu maddenin uygulanması ile yerine geleceğini ve Kerkük'ün de Kürt yönetimine bağlanmasının zarureti" üzerinde durdu.
İlk kez düzenlenen kurultaydan sonra Türkmen Meclisi Şurası kuracaklarını ifade eden Türkmen Kütür Derneği Başkanı Cevdet Nacar, amaçlarının Türkmenleri birleştirmek olduğunu söyledi.
Irak genelinde Türkmenlerin kendi menfaatlerinden çok uzak olduğuna dikkat çeken Cevdet Nacar, bunun sebebinin ise "Türkmenlerin kendi aralarında çok parçalanmış olması" olduğunu savundu. Hiç kimsenin Türkmen menfaati üzerine konuşmadığını belirten Nacar, "İnsanlar kendi fikirlerini beyan ediyor. Biz de birlik adına Erbil'deki tüm siyasi partilere ve şahsiyetlere bir çağrıda bulunduk. Biz Türkmenlerin içinde bulunduğu yaralara el basmak için bir şeyler yapmak adına bir araya geldik. Kendi hak taleplerimizi, birlikte ve güçlü bir şekilde ABD ile Irak hükümetine örnek bir şekilde iletmek istiyoruz. Biz, bu kurultay sonrasında isteklerimizi resmî bir şekilde ilgili yerlere sunacağız. Amacımız farklı tüm fikirleri Türkmen davası için bir araya getirmek." dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.