Avustralya Aborjinlerden özür diledi

Avustralya Aborjinlerden özür diledi
Avustralya Parlamentosu, tüm Avustralyalılar adına, Avustralya hükümetlerinin kendilerinde 'derin üzüntü, acı ve kayıplara neden olan' geçmişteki uygulamalarından dolayı Aborjin adı verilen Avustralya yerlilerinden özür diledi.

Avustralya Parlamentosu'nda, başbakan Kevin Rudd'un, tüm Avustralyalılar adına Aborjinler'den özür dilenmesini öngören önerge, oldukça duygusal geçen oylamanın ardından oybirliğiyle kabul edildi.
Avustralyalılar, televizyonlardan tüm Avustralya'da canlı olarak yayınlanan oylamayı kentlerde ve okul salonlarında kurulmuş dev ekranlardan büyük kalabalıklar oluşturarak izlediler.

Rudd tarafından parlamentoda okunan önergede, ''Avustralya'da birbiri ardına gelen hükümetlerin, derin üzüntü, acı ve kayıplara neden olan yasaları ve politikaları nedeniyle bu Avustralyalı vatandaşlarımızdan özür diliyoruz'' ifadeleri yer aldı.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.