Tayland'da Müslümanlara özerklik

Tayland'da Müslümanlara özerklik
Tayland, ülkenin güneyindeki Müslümanlar için Çin'in Sincan bölgesi benzeri bir özerklik düşünüyor.

OTONOMİ VERİLEBİLİR
Tayland’ın yeni hükümeti Müslümanların çoğunlukta yaşadığı eyaletlere kısmi özerklik verilebileceğini bildirdi. İçişleri Bakanı Chalerm Yubamrung, Müslüman bölgeler için otonominin mümkün olduğunu, ancak ne çeşit bir otonomi olacağı konusunu görüşeceklerini söyledi.

UYGUR TüRKLERİNE BENZER BİR UYGULAMA
ülkenin güneyinde Müslümanların çoğunlukta bulunduğu bölgelerde süren çatışmaları durdurmak istediklerini söyleyen Yubamrung, “Daha fazla ölümcül bombalara izin vermemeliyiz” dedi. Tayland’ın çin’in Uygur Müslümanlarının yaşadığı Sincan bölgesine benzer bir özerkliği düşüneceğini kaydeden İçişleri Bakanı Yubamrung, selefleri gibi Müslümanların yaşadığı bölgeyi sık sık ziyaret etmeyeceğini, bu tür ziyaretlerin provoke edici olduğunu kaydetti.

1902’YE KADAR SULTANLIKLA YöNETİLİYORDU
2004 yılından beri Müslümanların çoğunlukta olduğu ülkenin güney bölgelerinde hükümet güçleri ile Müslümanlar arasındaki çatışmalarda şimdiye kadar 2 bin 900 kişi hayatını kaybetti.

Tayland’ın güneyinde Malay Müslümanları çoğunlukta yaşıyor. Bölge 1902 yılına kadar sultanlıkla yönetilirken, bu tarihte Tayland tarafından işgal edildi ve o dönemden bu yana aralıklı olarak Tayland devleti ile Müslümanlar arasında çatışmalar yaşanıyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.