BM'ye 'Kosova' baskısı

BM'ye 'Kosova' baskısı
Sırbistan Dışişleri Bakanı Vuk Jeremiç, bugün yapılacak BM Güvenlik Konseyi'nin Kosova konulu toplantısında Konsey üyesi devletlerden, Kosova'nın bağımsızlığının tanınması yolunun kapatılmasını istedi.

Sırbistan ve Rusya, BM Güvenlik Konseyi'nden, Kosova'nın Sırbistan'dan ayrılıp üç gün içinde resmen bağımsızlığını ilan etmesine karşı çıkmasını istedi. Konsey'de Kosova üzerine yine karar alınamadı.

BM Güvenlik Konseyi Sırbistan ve Rusya'nın talebi doğrultusunda Kosova konusunu acil toplantıda ele aldı. Sırbistan Dışişleri Bakanı Vuk Jeremiç, basına kapalı yapılan Konsey toplantısında yaptığı konuşmada, Kosova'nın bağımsızlığının dünyada kontrol edilemeyecek ayrılıkçı akımlara yol açacağını ve söz konusu bağımsızlığın Sırbistan tarafından asla kabul edilmeyeceğini yineledi.

Jeremiç, ''Kosova'nın bağımsızlığını asla tanımayacağız, ne şimdi, ne bir yıl sonra, ne de gelecek yıllarda'' dedi.

Jeremiç Konsey'den, Sırbistan'ın egemenliğine ve toprak bütünlüğüne saygı gösterdiğini bir kez daha teyit etmesini ve ''Priştine'nin tek başına gayrimeşru bir şekilde bağımsızlığını ilan etmesini kınamasını'' beklediklerini belirtti.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.