Aborjinler tazminata hazırlanıyor

Aborjinler tazminata hazırlanıyor
Canberra hükümetinin 1910-1970 yılları arasındaki asimilasyon politikası nedeniyle özür dilediği Aborijinler tazminat davası açmaya hazırlanıyor.

Aborijinlerin, "Kayıp Kuşak" adı verdikleri grubun bazı üyelerini temsilen konuşan bir avukat, sadece Victoria eyaletinde tazminat için 40 kadar talep bulunduğunu söyledi.

Başbakan Kevin Rudd liderliğindeki Avustralya hükümeti çarşamba günü, 60 yıllık süre içinde ailelerinden ayrılan Aborijinlerden resmen özür dilemişti.

özür dileyerek bir ilke imza atan Rudd, nitekim tazminat için bir fon oluşturulmayacağını açıklamıştı. özür dilenmesinin, tazminat davalarında etkili olmayacağı yorumu yapılıyor.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.