Bush Afrika'ya gidecek

Bush Afrika'ya gidecek
Ocak 2009'da görevini yeni başkana teslim edecek. Başkanlığı boyunca, uluslar arası hukuka karşı izlediği politikalarla tartışılan Bush, Ortadoğu gezisinden sonra şimdi de Afrika'ya gidiyor.

BİRçOK İŞGALE İMZA ATMIŞTI
Başkanlığı süresince, Ortadoğu ve Afrika’ya, Latin Amerika’dan Asya’ya kadar birçok yerdeki kriz ve savaşların sorumlusu olarak gösterilen ABD Başkanı George Bush, Ortadoğu gezisinden sonra şimdi de Afrika’ya gidiyor. Afganistan ve Irak işgalini gerçekleştirmenin yanı sıra, Filistin’de İsrail işgaline destek veren Bush, geçtiğimiz ay Arap ülkeleri ve İsrail’i kapsayan bir gezi düzenlemiş ve 'barış' ve 'terörizmle savaş' vurgusu yapmıştı.

Bazıları, bölgeyi savaş alanına çeviren Bush’un bu son Ortadoğu gezisiyle ‘günah’ çıkarmaya çalıştığını söylerken, ABD Başkanı şimdi de 'terörizme karşı savaşı'nı gerçekleştirdiği bir başka kıtaya, Afrika’ya, gidiyor.

TELEFON DİNLEME YASASINI BEKLEYECEK
Bu ay içerisinde gerçekleştireceği Afrika ziyaretini Amerikan Kongresi’nde oylanacak olan ‘telekomünikasyon şirketlerine telefon dinleme hakkı’ yasası nedeniyle geciktiren Bush, ziyareti öncesi Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice'ı Kenya'ya gönderiyor. Bush, Afrika turunda Benin, Tanzanya, Ruanda, Gana ve Liberya’yı ziyaret edecek.

Pazartesi günü Kenya'ya gidecek olan Dışişleri Bakanı Rice ise, bu ülkeye Bush'un ‘demokrasiden ayrılmayın' mesajını iletecek.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.