Tanzanya Müslümanlarının Bush protestosu

Tanzanya Müslümanlarının Bush protestosu
Tanzanya'da Cuma namazından sonra Darüs Selam caddelerinde toplanan binlerce kişi, Bush'un ziyaretini protesto etti.

Tanzanya'da hafta sonu bu ülkeye bir ziyaret gerçekleştirecek ABD Başkanı Bush, binlerce kişinin katıldığı gösterilerle protesto edildi. “Bush bir petrol hırsızı”, “Kötülük dış politika değildir” diye slogan atan göstericiler Amerikan bayrağı yaktı. Tanzanya’nın ticari başkenti Darüs Selam’da toplanan göstericiler “Kim Terörist? Bush” diye slogan atarken, polis göstericilere müdahale etmedi.

Cuma namazından sonra başlayan gösterilerin organizatörlerinden Şeyh Musa Kundecha Reuters haber ajansına verdiği demeçte “Bush ilk ziyaretini buraya gerçekleştirecek. Bizler de bunu protesto ediyoruz ve ziyaretini lanetliyoruz” dedi.

Cumartesi gecesi Tanzanya’ya varması beklenen Başkan Bush, burada müttefiki Devlet Başkanı Jakaya Kikwete ile göreşecek. 1998 yılında Amerika’nın Tanzanya ve Kenya büyükelçiliklerine yapılan bombalı saldırıları, ilk defa El Kaide’yi gündeme getirmiş ve ABD bu saldırıların El Kaide tarafından düzenlendiğini iddia etmişti.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.