Kosova bağımsızlığını ilan etti

Kosova bağımsızlığını ilan etti
Kosova parlamentosu, bağımsızlığın ilan edildiği özel gündemle toplandı.

Toplantının açılışını Parlamento Başkanı Yakup Krasniçi yaptı.

Olağaüstü toplantıda Kosova'nın Bağımsızlık Bildirgesi ile devletin sembolleriyle ilgili yasa teklifi ele alındı.

Ardından, Başbakan Haşim Taçi bağımsızlık bildirgesini okudu:

"17 Şubat 2008 tarihinde Priştina'da toplanan Meclis'te Kosova'nın bağımsız bir ulus olmasına karar verilşmiştir. Acılı bir tarihi geride bırakarak, farklılıklara saygı göstererek Kosova'nın bağımsızlığını ilan ettik."

"Kanun çerçevesi içerisinde, buradaki tüm halklara saygı duyacağımızı taahhüt ettik. Üzerimizdeki yükümlülükleri dikkate alarak, hazırlanması gereken mevzuata yoğunlaşacağız. Azınlıkların haklarının korunması için gerekli çalışmalar bir an önce başlayacağız."

Taçi, "Kosova bugünden itibaren gururlu, bağımsız ve özgür olacak" dedi.

Taçi, bağımsızlık ilan etmek üzere toplanan parlamentoda yaptığı konuşmada, Kosova'nın bir daha Belgrad tarafından hiçbir zaman yönetilmeyeceğini söyledi.

Taçi, "yeni ülkenin, demokratik ve çok etnili bir ülke olacağını" kaydetti.

Bağımsızlık bildirgesi Meclis'te onaylanarak, Kosova, bağımsızlığına resmen kavuştu.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.