Misket bombaları yasaklanacak mı?
YENİ ZELANDA'DA 120 üLKE TOPLANDI
Yeni Zelanda'nın başkenti Wellington’da bir araya gelen 120 ülkenin temsilcisi, misket bombalarının yasaklanmasını tartışıyor. Atıldıktan hemen sonra patlamayan bir özelliğe sahip olan misket bombaları, daha çok sivil ölümlere neden oluyor.
İSRAİL LüBNAN'A 4 MİLYON MİSKET BOMBASI BIRAKMIŞTI
En son İsrail'in Lübnan saldırısında kullandığı 4 milyon misket bombasının bir kısmı daha sonra patlamış ve bu yüzden yüzlerce çocuk ve sivil hayatını kaybetmişti. İsrail'in misket bombalarını Lübnan sınırına atmasının bir diğer sebebi de olası bir savaşta Hizbullah'ın sınırı geçişini engellemek olduğu belirtiliyor.
ABD, İSRAİL, RUSYA VE çİN KATILMIYOR
Misket bombalarının en büyük üretici ve kullanıcısı olan Amerika, İsrail, Rusya ve çin’in katılmadığı Wellington’daki zirveye hükümet temsilcilerinin yanı sıra, misket bombasından kurtulmuş olanlar ile sivil toplum örgütleri temsilcileri de katılıyor. Zirveye katılanların, misket bombalarının yanı sıra hangi silahların kullanımının yasaklanması gerektiği konusunda da bir karara varması bekleniyor.
MAYIS AYINDA İRLANDA DA MüZAKERE EDİLECEK
Zirvede sunulan öneride, silahları kullanan ülkelerin aynı zamanda bu silahların yok edilmesinden sorumlu olması isteniyor. Zirveye, misket bombasına sahip 76 ülkeden 41’inin de katıldığı belirtilirken, Wellington’da ortaya çıkacak sonucun Mayıs ayında İrlanda'da müzakere edileceği kaydedildi.
KURBANLARIN YüZDE 40’I çOCUKLAR
Birleşmiş Milletler'e göre misket bombası kurbanlarının yüzde 40’ını çocuklar oluşturuyor. Son olarak Lübnan savaşında İsrail'in kullandığı ve yüzlerce sivilin ölümüne neden olan misket bombalarının kullanımı BM tarafından da kınanmıştı. Uluslar arası Af örgütü de, misket bombalarının kullanımının uluslar arası hukuka aykırı olduğunu bildirmiş ve İsrail'in savaş suçu işlediğini açıklamıştı.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.