24 şehir 1 saat karanlıkta kalacak

24 şehir 1 saat karanlıkta kalacak
Dünyanın değişik yerlerindeki 24 şehirde, küresel ısınmaya dikkat çekmek için bir saat boyunca ışıklar ve televizyonlar kapatılacak. 30 milyondan fazla insanın katılmasının beklendiği 'Dünya Saati' organizasyonu 29 Mart'ta yapılacak.

Doğal Hayatı Koruma örgütü (WWF)'den yapılan açıklamaya göre, geçtiğimiz yıl Sydney kentinde yapılan ve 2.2 milyon kişinin katıldığı Dünya Saati'ne bu yıl Atlanta, San Francisco, Bangkok, Ottawa, Dublin, Vancouver, Montreal, Phoenix, Kopenhag, Aarhus, Manila, Suva, Chicago, Tel Aviv, Christchurch, Toronto, Odense, Aalborg, Melbourne, Perth, Brisbane ve Canberra da katılıyor.

Dünya Saati idari direktörü Andy Ridley, 29 Mart'ta 20.00'de başlayacak olan etkinliğin bir saat süreceğini, bu süre boyunca evdeki ışıklar, televizyonlar ve gereksiz elektrikli eşyaların kapatılacağını söyledi. Ridley, eylemin amacının dünyada küresel ısınmaya neden olan sera gazları artışına dikkat çekmek olduğunu aktardı.

Sydney'de geçtiğimiz yıl yapılan organizasyonda bir saat boyunca kapatılan elektrikler, kentte yüzde 10.2 oranında tasarruf sağlamıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.