ABD'den toplantı önerisi

ABD'den toplantı önerisi
ABD'nin, terör suçlularının iadesi konusunu görüşmek üzere bir toplantı organize edeceği bildirildi.

Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin, ABD'den terör suçlularının iadesi konusunda bir yuvarlak masa toplantısı önerisi geldiğini bildirerek, toplantının mart ayı sonunda İstanbul'da yapılacağını bildirdi.
TBMM'de bir gazetecinin, terör suçlularının iadesi konusunda ABD ile ortak bir çalışma komisyonu kurulacağı yönündeki haberleri hatırlatması üzerine Şahin, şunları söyledi.

''İstanbul'da yuvarlak masa toplantısı önerisi geldi. Adalet Bakanlığı olarak sıcak bakıyoruz. Bu masaya, AB içinde terör suçlularının iadesi konusunda sorun yaşadığımız ülkelerin, mümkünse başsavcılarını davet etmek istiyoruz. Bizim ülkemizde de terörle mücadelede görevli başsavcıları masada bir araya getirerek, Türkiye'nin terör suçlularıyla ilgili taleplerinin haklılığı, iadesi istenen dosyaların içeriği ile ilgili daha geniş şekilde bilgilendirmek ve dolayısıyla iade konusunda bir araya gelmenin sonucu olarak bir mesafe almayı hedefliyoruz. Böyle bir çalışmayı birlikte yapmayı planladık. Heyetler, ilgili kişiler bir araya geliyor. Herhalde mart sonunda İstanbul'da böyle bir toplantıyı gerçekleştirebileceğiz.''

Şahin, bir gazetecinin, Türk Ceza Kanununun 301. maddesinde yapılması planlanan değişiklikle kovuşturma yetkisinin Adalet Bakanına bırakılması konusunda bir görüş ayrılığı olup olmadığı sorusunu da yanıtladı. Şahin, ''Bakanlık olarak görüşünüz, kovuşturma yetkisinin size verilmesi yönünde mi?'' sorusuna ''Bu konuda ısrarlı değiliz'' karşılığını verdi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.