21’inci yüzyılın şafağında
Ramazan’ın son on gününden geçerek Zilhiccenin ilk on gününe ulaştık ki, Cenab-ı Hak bu ilk on geceye Fecr Suresinde yemin etmektedir. Bu on günden geçerek hicri yılbaşı ve hicri ayların ilki olan Muharrem ayını idrak edeceğiz. Muharrem ayının aşuresi ve ilk on günü de yine Elmalılı Hamdi Yazır’ın da naklettiği gibi mübarek günlere tekabül ediyor. Zilhicce’nin ilk on günü ile Muharrem’in ilk on günü arasında tam bir ay var. Lakin ilk on günü, bitiminden değil de başlangıcından hesap ettiğimizde ve aldığımızda, 40 gün ediyor ve bu Hazreti Musa’nın mikat/buluşma günlerine tekabül etmektedir. Zilhicce’nin ilk on günü nasıl ki Zilhicce’nin şafağı ve onuncu gün de kurban kesimi ve bayram ise inşallah 2000’den başlayan ve 2010’un arefesi olan 2009 yılı da 21’inci yüzyılın şafağının arifesi olmalıdır. 2010 yılı büyük bayram ve 2009 da bu bayramın peşrevini ve arifesini teşkil ve temsil ediyor. Hazreti Musa Aleyhisselam’ın kırk gününe tekabül eden Zilhicce ile Muharrem’in ilk onlarının arası da geçiş ve bu bayramın bir nevi mukaddimesini temsil ve teşkil ediyor olmalıdır. Musa Aleyhisselam’ın mikatıyla alakalı olarak şöyle buyrulmaktadır: Ve etmemnaha biaşrin fetemme mikatu rabbihi erbaine leyle... Onla ikmal ederek; rabbiyle mikatı ve buluşması kırk geceye erdi...
Dubai krizi nedeniyle birkaç gündür üzerinde durduğumuz Fecr Suresi aslında kanaatime göre bize 21’inci yüzyılı müjdeliyor. Fecri kazibin sona ererek fecri sadığın tuluunu haber veriyor olabilir. Öyle ise bu, bizi Hazreti Hasan’ın 6 aylık hilafeti üzerinden asr-ı saadete bağlayan fecri sadık köprüsü demektir. Peygamberlik metodu üzerine hilafetin yeniden teessüsünü müjdelemektedir. II. Abdulhamid’den sonra 100 yıllık ve İkinci Mahmut’tan itibaren 200 yıllık fetretin sona ermesi demektir. Fecr, umumen tan yeri ve sabah olmasına rağmen burada işaret edilen, büyük bir baharın ve bayramın müjdeci sabahı olmalıdır. Yani asrın sabahıdır. Burada fecrin el takısı, istiğrak manasıyla bütün fecirleri kapsasa da ahd anlamında da olabilir. Dolayısıyla, buradan da 21’inci yüzyılın şafağı da kastedilmiş olabilir. Ardından gelen ‘leyalin aşr/on gece’ ifadesi de ‘el’ takısız olduğundan gayri muayyendir. Daha ziyade, zilhicce’nin ilk onuna işaret ettiği gibi her hangi bir yılın zilhiccesinin ilk onuna da tekabül edebilir. Bu takdirde, 1430 yılının zilhiccesinin ilk onu bu adaylar arasındadır ve en kuvvetli ihtimaldir.
•
Veş şef’i ve’l vetr de eşyada tek ve çift yaratılmışlara işaret edebileceği gibi, şef ile şefaata ve vetr ile intikama ve öç almaya da remz edilmiş olabilir. Onun dışında Allah vitr ve vahid ehad olduğundan onu da ifade edebileceği gibi, 21’inci yüzyılın nişaneleri ve işaretleri bağlamında pekala çift 1430 hicri yıla işaret edebileceği gibi, akabinde vetr/vitr ise tekil yıl olarak 1431 yılını damgalayabilir. Keza eş şef’i, 20’inci yüzyıla işaret edebileceği gibi, el vet/vitr de 21’inci yüzyıla tekabül edebilir. Ardından gelen ayet gece aktığında anlamında karanlık bir asrın geride kaldığına işaret edebileceği gibi, isra manasında gece yürüyüşünü de hatırlatabilir. Bunlarda akıl sahipleri için ibretler ve kasem vardır. Ve ardından ayetler geçmişin ‘baid olan’ yani tarihe karışan medeniyetlerini sayıyor. Ve şayet bu surenin 21’inci yüzyıla delaleti doğru ise o takdirde, geçmiş medeniyetlerin günümüzdeki temsilcileri olan Batı medeniyetine de burada dolaylı olarak bir gönderme, vaid yani inzar ve uyarı vardır. İşaretleri ise özellikle 2000’li yıllardan beri alınmaktadır. 2008 ve 2009 yılı mali kıyametin bir artçı şoku Dubai’de patlak vermiştir. Dubai de, Bağ-ı İrem’le birlikte anılan Aden açıklarından pek de uzakta değildir. Allah geçmiş milletlere yaptıklarını anlatarak aslında cem’an bütün geçmiş medeniyetlerin bir uzantısı ve varisi olan kapitalizmin merkezi Batı medeniyetine de bu inkiraza uğramış milletler üzerinden taze bir mesaj gönderiyor. Mesaj da Fecr Suresinde bütün çıplaklığıyla yer alıyor. Batı medeniyeti de sabıkları gibi, hem bencil hem de maddiyatçı bir medeniyeti temsil etmektedir. Miskin ve yetimleri doyurmadıklarını ve mala ihtiras halinde tutkun olduklarını beyan ediyor. Elmalılı Hamdi Yazır’ın deyimiyle geçmiş kavimlerin tekallübatını yani değişimlerini anlatarak geleceğin yollarını döşüyor ve Fecr ile birlikte geleceğin inkilabatını yani değişimlerini anlatıyor. Takallubattan inkilabata/ geçmişin değişiminden geleceğin değişimine geçiyor. Bu manada, Dubai mali depremi bir inkilaptır.
•
Dolayısıyla Fecre yemin, 21’inci yüzyılın fecri sadığının tuluuna işaret etmektedir. Ve dolayısıyla da Batı medeniyetinin ortadan kalkmasını bildirmektedir. Bununla, sadece Batı medeniyeti perdelerini kapatmakla kalmıyor ve ona taklit eden taklitçi Müslüman yapılar da zorlanıyor ve tarumar oluyor. Fecr Suresinin anlattığı ve Dubai krizinin gösterdiği gerçek budur. Allahu a’lem...
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.